Er zijn nog geen klussen voor nafietsers / onderzoekers.

♦ Reactie's uit 2016 ♦
 

Annemarie schreef op 6 september 2016 

Ik heb deze zomer een half rondje Kanaal gefietst. Vlaamse kust tot Duinkerke, van Dover tot Portsmouth en van Caen tot De Panne. Wat een prachtige tocht! Ik heb 3 weken gefietst, met 2 rustdagen en heel veel zon. Dankjewel voor alle prachtige uitzichten, de rafelranden, de extra meters voor de allermooiste (grind)paadjes, de juweeltjes van dorpen, het niet mijden van de leegte en verlatenheid, de goudgele velden en de blauwgroene zee! En bovenal: je enthousiaste beschrijving! Soms dacht ik even dat jij mis zat, maar dan was ik het toch echt weer zelf die niet op de letter had gelezen ... met twee flinke dwalingen tot gevolg!

it 2015 ♦

 

Blz. 158, rechterkolom: de Camping Card International is niet meer verkrijgbaar bij de Fietsersbond. Wel bij de NTKC (alleen voor leden) en bij de webwinkel van de Nederlandse Kampeerauto Club (ook voor niet-leden, zie https://www.nkc.nl/nkc/camping-card-international).

Blz. 160, kaart 22: voor de camping in St-Malo even op de website kijken. Dit jaar bijvoorbeeld was deze gesloten van 18 mei tot 1 juli.

Blz. 163, kaart 56: camping La Plage heeft niet heel erg veel ruimte voor trekkers. In het hoogseizoen is het verstandig even van tevoren te bellen of er plaats is. Je staat er wel heel mooi met uitzicht op zee

Blz. 163, kaart 57: de camping van Vauville gaat pas in juni open. 

Blz. 165, kaart 14: er is geen camping meer in Kerjean (niet te verwarren met een andere camping in een ander Kerjean in het zuiden van Bretagne).

Blz. 166, kaart 84: camping La Hutte in Pitgam is gesloten.

Blz. 168, kaart 8: jeugdherberg Korrigans in Lannion is definitief gesloten.

Blz. 174, kaart 62: camping Manoir d'Esneval in Criquetot-l'Esneval is gesloten.

 

 

 

GPS bestanden voor Fietsen rond Het Kanaal deel 2

Laatste update

Hier kunnen de GPS-tracks gedownload worden voor het tweede deel van Fietsen rond Het Kanaal.

Grote voordeel: minder op de kaartjes en de routebeschrijving letten. Daarnaast kun je van de route afwijken en eenvoudig weer op de route terugkomen. Je zoomt zover uit dat je de routelijn weer op je schermpje ziet en fietst er naar toe. De routegids is hierdoor niet overbodig geworden. Op de kaartjes in de gids kun je je veel beter oriënteren dan op het kleine schermpje van een GPS en de toeristische teksten geven beschrijvingen van de omgeving en bezienswaardigheden onderweg en een complete overnachtingslijst.  

♦  Klik hier voor de GPS-tracks

In het zip-bestand zit de originele (opgeschoonde) track die opgenomen is tijdens het fietsen en een geoptimaliseerde track.
Alle trajecten in de geoptimaliseerde track zitten onder de 500 knooppunten.

Alle tracks staan in het GDB formaat (Garmin MapSource) en in het GPX formaat.

Om deze GPS-tracks up-to-date te houden wordt verzocht ze vooral niet te verspreiden over internet.
Wijzigingen en verbeteringen worden alleen in de tracks op www.fietsenrondhetkanaal.nl doorgevoerd.

Opmerkingen, wijzingen en/of verbeteringen graag mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


GPS-tracks voor niet-Garmin navigatietoestellen.

Voor gps-toestellen die geen samengestelde track kunnen lezen zoals bijv. de Mio, Teasi en Bryton hebben we hem in losse tracks opgedeeld en ingezipt :: klik hier voor de tracks.
 
De tracknummering correspondeert met de fietsgidsindeling.

Correcties voor editie 2016


Blz. 9, 2e kolom
: de laatste tekstregel is weggevallen achter de foto. De zin die nu wordt afgebroken na 'in', moet eindigen met 'de monding van de Douron'.


Blz. 42, rechterkolom, 2e alinea:

[...] Wie liever door het stillere polderland blijft fietsen, kan vanaf knooppunt 1 in Adinkerke via knooppunt 84, 9 en 68 naar Veurne fietsen en dan de bordjes van de Noordzeeroute (ook LF1) volgen.[...]


Blz. 128, kader 'Rondje via de citadel van Boulogne'
: bij Km 2.7 is in de navigatietekst een straatnaam weggevallen (de letters hebben dezelfde kleur gekregen als de achtergrond). Tussen de haakjes moet staan: Rue des Réligieuses Anglaises.

 

Blz. 42, Alternatief via Le Havre
De route  door het havengebied van Le Havre kan op werkdagen erg druk zijn met vrachtverkeer. De gedeeltes waar een fietspad ontbreekt, zijn dan gevaarlijk om te fietsen. Op zon- en feestdagen is het hier veel rustiger.
Ook bij harde wind en dreigend onweer is de route over de Pont de Normandie af te raden.

 

Blz. 118, onderschrift foto
In het fotobijschrift is abusievelijk 'Manoir d'Ango bij Varengeville-sur-Mer' vermeld. Dit moet zijn: Kasteel van Tous-les-Mesnils.


Blz. 154, linkerkolom
In West-Vlaanderen zijn de nummers van fietsknooppunten in 2016 volledig veranderd, waardoor de routebeschrijvingen op blz. 154 niet meer klopt. Volgens de nieuwe nummering wordt de tekst als volgt:

Vanaf De Panne terug naar huis
De in deze gids beschreven route eindigt bij De Panne in het uiterste
westen van België. Hiervandaan kan via het netwerk van fietsknoop-
­punten (www.fietsnet.be) naar alle delen van België en Nederland wor-
­den gefietst. Knooppunt 1 ligt 400 m voor het eindpunt in Adinkerke,
op de kruising van Dorpsstraat en Stationsstraat. Van hier is het nog 94
km naar het station van Vlissingen over een relatief korte en autoluwe
route via de volgende knooppunten: 1, 84, 9, 68, 86, 6, 98, 7, 8, 70, 61, 12,
2, 19, 84, 83, 58, 94, 60, 29, 66, 47, 40, 30, 21, 65, 36, 4, 27, 23, 50, 10, 34,
92, 22, 17, 47, 74, 24, 57, 54, 94, 98, 96, 97, 95, 36, 44, 41, 12, 11, 81, 82,
83, 14, 20, 7.