Aanvullingen en correcties op de fietsroute

Het formulier om correcties in te sturen staat hier.


In 2018 is een grondig bijgewerkte gids van de Frontlijnroute verschenen. De route is min of meer hetzelfde gebleven, maar van verscheidene trajecten zijn wel stukken verlegd omdat er nieuwe fietspaden zijn gekomen of alternatieve routes zijn gekozen die autoluwer of minder zwaar bleken te zijn. Daarnaast zijn er meer asfaltalternatieven gekomen, nieuwe stadsplattegronden toegevoegd en zijn nu veel meer hellingen met een hellingpercentage van minstens 5% op de kaartjes aangegeven. Tenslotte is de navigatietekst aangepast en is de lijst met overnachtingsadressen volledig vernieuwd.
Het aantal wijzigingen in deze editie is te groot om hieronder op te noemen. Wel is op het wereldfietsersforum een topic gewijd aan het veldwerk dat verricht moest worden om deze gids up to date te houden (zie hier). Een verslag van dit veldwerk staat ook op mijn eigen website: hier voor het gebied tussen Nieuwpoort en Verdun (trajecten 1, 2, 5, 6, 12 en 13), hier voor het gebied tussen Armentières en Nancy (trajecten 2, 3, 4, 7 en 15) en hier voor het gebied tussen Varennes-en-Argonne en Bazel (trajecten 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15 en 16).

Het is daarom raadzaam om de nieuwe editie te gebruiken. Wie een oudere gids heeft, kan deze nog wel gebruiken in combinatie met de oude gps-tracks (onderaan op deze pagina). Wie zonder gps met een oude gids fietst, zal merken dat de oude navigatieteksten vaak niet meer kloppen.


 

Correcties voor editie 2018

Blz. 69, Km 79.6
Het enige café in Epénancourt is definitief gesloten. Wie tussen Péronne en Roye iets wil eten of drinken, kan terecht in Nesle, dat een paar kilometer buiten de route ligt.